Wat kan je doen tegen .com ronselaars?
19 juni 2018
Worden jouw klanten ongevraagd benaderd door een malafide domeinnaam registar die hen onder druk zet om naast het .be-domeinnaam, dezelfde domeinnaam te registreren maar dan met een andere extensie (zoals .info, .com, .eu enz)? In dit artikel lees je wat je er over moet weten en doen.
Lees meer over "Wat kan je doen tegen .com ronselaars?"
Slechts 27% van de webshops in orde met ODR-regel
15 juni 2018
Sinds 2016 is elke webshop verplicht om een link te leggen naar de Online Geschillencommissie (Online Dispute Resolution). Mocht de consument geen oplossing voor zijn of haar klacht vinden bij het bedrijf of de lokale geschilleninstantie, kan hij of zij terecht bij het Europese platform. De EU-Commissie organiseerde een eerste bijeenkomst om deze alternatieve geschillenbeslechting effectiever te maken.
Lees meer over "Slechts 27% van de webshops in orde met ODR-regel"
Herrie over guidelines voor Social Influencers
15 juni 2018
"Je moet #reclame aan elk bericht toevoegen" is één van de vele lapsussen die de brochure van de FOD Economie publiceerde enkele dagen geleden. Na massaal protest door de social influencers, FeWeb en andere beroepsverenigingen trok de FOD Economie haar guidelines in. Een afspraak op het Kabinet van Minister van Economie en Consumentenzaken Kris Peeters eind deze maand moet meer duidelijkheid brengen.
Lees meer over "Herrie over guidelines voor Social Influencers"
Kanttekening bij het "onbelast bijverdienen"
8 juni 2018
De Regering geeft aan werknemers de mogelijkheid om tot 6.000€ per jaar onbelast bij te verdienen. FeWeb vraagt enkele aanpassingen om oneerlijke concurrentie te vermijden, de kwaliteitsborging te garanderen en ondernemerschap in een professionele omgeving gestimuleerd wordt.
Lees meer over "Kanttekening bij het "onbelast bijverdienen""
Op 25 mei 2018 gaat de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) van kracht. Ook kmo’s dienen hier rekening mee te houden en dat kan voor grote wijzigingen in de manier van werken leiden. ICT KMO maakte een handige en interactieve brochure op kmo’s wegwijs te maken in de nieuwe wetgeving. Deze organisatie waarvan FeWeb deel van uitmaakt, werkt aan het optimaal gebruik van ICT binnen kmo’s.
Lees meer over "ICT KMO informeert kmo's over de GDPR met brochure en checklists"
Met nieuwe thema's en formats ervaar je CEBIT 2018 als een compleet nieuwe beurs. CEBIT zal met een duidelijke focus op business ook emotioneler, frisser en intenser uit de hoek komen. In het middelpunt zullen de acht trendthema’s van de digitalisering staan: Artificial Intelligence, Internet of Things, Augmented en Virtual Reality, Security, Blockchain, Drones & Unmanned Systems, Future Mobility en Human Robotics.De beurs heeft plaats van 11 tot 15 juni in Hannover. Als FeWeb-lid geniet je van extra kortingen.
Lees meer over "Ledenkorting voor vernieuwde CEBIT-beurs in Hannover"
Het merendeel van de e-commerce handelaars zijn niet geregistreerd op het online geschillenplatform van de Europese Unie, ook al is het een wettelijke verplichting en vinden de consumenten wel de weg naar het online platform. Nochthans is het een prima aanvulling op de eigen customer service, zeker wat cross border sales betreft.
Lees meer over "Webshops kennen online geschillenplatform te weinig"
Sector-Enquête cross mediale opleiding
4 mei 2018
Om de huidige opleidingen in de grafi-, cross- en printmedia beter af te stemmen op de profielen van de toekomst, organiseert de Vlaamse overheid in samenwerking met FeWeb, Grafoc, Mediarte en Cevora een bevraging van de werkgevers en werknemers. Zo zal deze opleiding de studenten beter voorbereiden op de arbeidsmarkt en hen meer kansen bieden om door te groeien.
Lees meer over "Sector-Enquête cross mediale opleiding"
DNS Belgium heeft de afgelopen weken hard gewerkt aan een oplossing om de WHOIS-opzoekfunctie in overeenstemming te brengen met de bepalingen uit de GDPR. Gegevens van domeinnaamhouders worden vanaf mei nog beter afgeschermd.
Lees meer over "DNS Belgium: Privacy van particuliere domeinnaamhouders maximaal beschermd"
Voor de vijftiende keer organiseert het marketingconsultingbedrijf The House of Marketing de Yearly Marketing Survey, een inspiratiebron voor Belgische marketeers om focus te bieden in het snelveranderende marketinglandschap en een kristallen bol om marketingtrends te voorspellen.
Lees meer over "31% van Belgische bedrijven neemt steeds beslissingen op basis van beschikbare data"
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 31
- 32
- 33
- ...
- 35
- Volgende pagina