Nieuw logo en B2B-label voor Becommerce

Nieuw logo en B2B-label voor Becommerce

27 april 2018

E-commerce beperkt zich niet tot de Business-to-Consumer markt, vandaar dat BeCommerce een B2B trustmark introduceert. Tegelijk kondigt Sofie Geeroms, de nieuwe directeur van BeCommerce, de rebranding van het logo aan.

Wie e-commerce zegt, denkt vooral aan de online handel voor particulieren. De jongste jaren zien bedrijven steeds vaker het potentieel in van online B2B-verkoop. België kende in 2017 een enorme groei wat dat betreft, stelt BeCommerce. 

“Om de online B2B-verkoop in België en in Europa te stimuleren, introduceert BeCommerce een specifiek ‘trustmark’“, licht Geeroms toe. Het werd gisteren tijdens het B2B Summit van de vereniging officieel voorgesteld. Het allereerste B2B ‘vertrouwensmerk’ gaat, na een onafhankelijk certificatieproces, naar Worldline. Het Europees bedrijf voor betaal- en transactiediensten lanceerde in augustus 2017 zijn eigen B2B-webshop.

Certificatieproces

Het certificatieproces bestaat uit verschillende stappen. Allereerst is er een checklist waaraan de webshop moet voldoen. Zo moeten de algemene voorwaarden en de privacy policy duidelijk zichtbaar zijn en moet de webshop voldoende informatie bevatten over de prijs, de levering en de onderneming zelf. Vervolgens voert de externe security partner Forus-P tweemaal per jaar een grondige veiligheidsscan uit op de websites van de aangesloten webshops.

Nieuw logo

Samen met de introductie van het B2B-trustmark kondigde BeCommerce ook aan dat het logo van de vereniging ‘fusioneert’ met het nieuwe trustmark. “De herkenbare duim blijft behouden maar wordt in een nieuw, frisser jasje gestoken. Om het onderscheid te maken tussen de verschillende stakeholders van BeCommerce wordt het logo aangevuld met een kleurencode“, legt Geeroms uit.

De duim wordt in een blauwe cirkel geplaatst. In de kleurenpsychologie staat blauw voor vertrouwen en loyaliteit. Binnen de cirkel is er een halve cirkel bestaande uit verschillende kleuren. Elke kleur staat voor een bepaalde stakeholders groep. In totaal gaat het om vijf kleuren: groen, blauw, paars, rood en geel die respectievelijk staan voor B2C-leden, B2B-leden, webshop partners, business partners en sponsors.

Labels:

© FeWeb 2018
Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten