Content Creators Platform

Samen sterk!

Ben je influencer of content creator? Sluit je dan aan bij het Content Creators Platform van FeWeb. Zo wordt jouw stem gehoord! Bovendien geniet je van heel wat ledenvoordelen, bovenop de oplossing voor het verplicht vermelden van je adres in je bio.

Ontdek wat het Platform voor jou doet!

Content Creators Platform

Het Content Creators Platform van FeWeb helpt je met

je adresprobleem

Gebruik het FeWeb adres als jouw vestigingsadres in de bio van je social accounts

je belangen

We verdedigen jouw belangen bij de overheid zodat de stem van influencers erkend wordt bij bestaande en nieuwe regels

je kennis

We verzamelen alle nieuwste inzichten en onderzoeken in het Kenniscentrum en organiseren leerrijke events

je opleidingen

We organiseren opleidingen op jouw maat over digitaal ondernemen, content en influencer marketing

Het Content Creators Platform verenigt de Belgische influencers en content creators

Alle regels over influencer marketing die vandaag gelden, werden ontwikkeld zonder de officiële stem van de influencers en content creators te horen. Het is hoog tijd om daar verandering in te brengen.

Het Content Creators Platform wil dé community zijn die leuke en leerrijke events organiseert, je kennis bijschaaft met opleidingen en webinars en de nieuwste inzichten en onderzoeken over influencer & content marketing aanreikt.

Wat doet het Platform voor jou? Van welke ledenvoordelen kan je genieten? Hoe kan je lid worden? 

>> Ontdek waarom het Content Creators Platform meer is dan een oplossing voor je adresprobleem

Zo word je lid in 3 stappen

  1. Ben je een professional?
    Je hebt een ondernemingsnummer nodig om lid te worden van het Content Creators Platform en van alle ledenvoordelen te genieten.
    >> Heb je geen ondernemingsnummer? Word dan gratis Community Fan

  2. Vraag je lidmaatschap aan
    Om aan te sluiten bij het Content Creators Platform moet je lid worden van FeWeb. Dat is de federatie van de digitale professionals, agencies & services. Je bent lid voor maar 150 euro per jaar. Daarna kan je gebruik maken van de oplossing voor je adresprobleem.
    >> Vraag je lidmaatschap aan

  3. Vul de survey in
    We willen graag meer weten over jouw verwachtingen: waarom word je lid en wat wil je dat we voor je doen?
    >> Vul de survey in

Dé oplossing voor je adresprobleem

Ook al een controle of een boete gekregen omdat je je adres niet in je bio vermeldt?

Gelukkig is er een eenvoudige oplossing! Als influencer of content creator kan je het adres van het Business Center gebruiken. We leggen je uit hoe je dit aanpakt. 

>> Ontdek de oplossing voor je adresprobleem

De Guidelines voor Influencers

Als je commerciële posts plaatst, gelden er een aantal regels die zorgen voor duidelijkheid bij de gebruiker. Het is immers een wettelijke verplichting dat reclame herkenbaar is. Hoe je je authenticiteit als influencer en content creator behoudt en toch de regels kan volgen, leggen deze guidelines je uit.  

Ook in andere landen gelden er regels over hoe je je posts moet aanduiden. Lees hier het artikel over influencer guidelines in het buitenland.

Artikels over Influencer Marketing

Activiteiten

Content Creators Platform

Word lid!

Meld je hier aan!

Wat verwacht je van het Content Creators Platform?

Neem deel aan de Survey!
Werkgroep

Wil je actief meewerken aan het Platform?

Meld je hier aan!
Legal Line

Heb je een juridische vraag?

Stel ze hier!

Influencer Marketing Research

  1. SMIBarometer2022_Website_article_300x200.png

    Het is vooral de authenticiteit en de selectiviteit in influencer marketing dat de jongeren appreciëren, terwijl ze wel degelijk bewust zijn van het commerciële karakter. Dat blijkt uit de SMI Barometer 2022. Arteveldehogeschool en Comeos onderzoeken jaarlijks de adoptie, het gebruik en de evaluatie van social media en influencer marketing bij Belgische jongeren.

    Lees meer over "SMI Barometer: 87% van de jongeren volgt social influencers"

  2. Digimeter2021_Website_article_300x200.png

    Facebook wordt bij jongeren alsmaar minder populair ten voordele van TikTok. En de Vlaamse streamingdienst Streamz moet het afleggen tegen Disney+. Het zijn enkele opvallende tendensen in de jongste digimeter, het jaarlijkse onderzoek van imec naar het mediagebruik bij 3.000 Vlamingen ouder dan 16 jaar.

    Lees meer over "imec.digimeter: Facebook verliest terrein aan TikTok, Disney+ populairder dan Streamz"

  3. InfluencerMarketingPlatform_Website_article_300x200.png

    Welke aanbevelingen gelden er voor influencer marketing in België, onze buurlanden en de US? Wat is de status van de sectoronderhandelingen over een nieuwe versie van de Belgische aanbevelingen? Welk onderzoek werd er over influencer marketing uitgevoerd? FeWeb brengt alle informatie samen voor social influencers en digital agencies.

    Lees meer over "FeWeb centraliseert Influencer Marketing Guidelines en onderzoek"

  4. InfluencerMarketingGirl_Website_article_300x200.png

    Influencermarketing is bij Belgische jongeren het stadium van ‘hype’ ontgroeid. 85% volgt minimaal één influencer. Dat is een stijging van 5% in vergelijking met de Vlaamse cijfers van vorig jaar. Bovendien geeft meer dan één op vier van de Belgische jongeren aan tijdens de voorbije drie maanden iets gekocht te hebben door toedoen van een influencer. Ook dat getal stijgt. De beperking van fysieke sociale interacties door Covid19 is meer dan waarschijnlijk de grote versneller.

    Lees meer over "Eén jongere op 4 laat zich bij aankoop leiden door een influencer"

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten