Actief deelnemen

Deel je kennis, ervaring en expertise, leer van je collega's en bouw mee aan een professionele sector. Je kan als FeWeb-lid actief deelnemen op 3 manieren:

  1. Focus Groups
    Een Focus Group spitst zich toe op één topic. Als lid verruim je je expertise over dit topic, werk je mee aan beste praktijken die je klanten helpen én draag je je expertise uit via blogs, video's, meetups en academies.

  2. eXperience Labs
    Samen met andere bedrijfsleiders bespreek je je uitdagingen als digitale ondernemer. Zo kom je tot nieuwe inzichten, werkmethodes en oplossingen. 

  3. Task Forces
    Een werkgroep bereidt de standpunten van FeWeb voor en/of werkt concrete oplossingen en projecten uit.

De Focus Groups

E-commerce Focus Group

Werken met marketplaces, optimaliseren van conversie via data en AI,... Welke belangrijke trends in e-commerce moeten op de 'must have' lijst van webshops staan? Hoe moeten klanten dit aanpakken?

>> Ik heb interesse

Tech Innovation Focus Group

Welke impact hebben Web3, AI, Machine Learning en Low/No Code op jouw business en die van je klanten? Hoe zet je dit vandaag best in binnen jouw way-of-working? Hoe begeleid je je klanten om deze tech-innovatie succesvol te integreren met tijdswinst en groei als gevolg? 

>> Ik heb interesse

Cyber Security Focus Group

Hoe blijf je garanderen dat jouw projecten cyber secure zijn (ook ben je wettelijk verplicht en aansprakelijk). En hoe zorgen we er voor dat klanten het niet alleen belangrijk vinden maar er ook budget voor vrij maken.

>> Ik heb interesse

Accessibility Focus Group

Accessibility en UX is de manier om duurzaamheid te integreren en als bedrijf te groeien. Vanaf 2025 trouwens een wettelijke verplichting voor webshops. Ben je hierop voorbereid? Als onderdeel van sustainablility staat ook inclusie en diversiteit op de agenda.

>> Ik heb interesse

Influencer Marketing Alliance

Influencers & content creators, agencies en platforms werken samen om de sector te professionaliseren en influencers een stem te geven in nieuwe wetgeving. Deze stuurgroep drijft de Influencer Marketing Alliance aan.

>> Ik heb interesse

eXperience Labs

Met een selecte groep van bedrijfsleiders die gelijkaardige uitdagingen hebben, wissel je kennis en ervaring uit. Samen met de input van een externe expert kom je tot nieuwe inzichten, werkmethodes of oplossingen die jou, je team en je klanten vooruit helpen.

Ontdek de eXperience Labs
eXperienceLabs_Newsletter_440x320.png

De Task Forces

Deze drie vaste Task Forces zijn actief. Soms zetten we adhoc Task Forces op rond actuele problematieken (bv. fiscaal regime auteursrechten). 

Digital Champs Task Force

Deze werkgroep is de think tank achter de Awards: Welke awards reiken we uit? Hoe verloopt de jurering? Wie zetelt er in de jury? Hoe zorgen we voor een wervelende awardshow? Hoe zetten we de winnaars in de schijnwerpers? Bepaal mee hoe de Awards er dit jaar moeten uitzien! 

>> Ik heb interesse

HR Task Force

Deze werkgroep brengt HR-verantwoordelijken en bedrijfsleiders samen om meer te vernemen over HR-topics zoals (alternatieve) verloning, flexibiliteit, interne organisatie, etc. Ze fungeert eveneens als klankbord voor de onderhandelingen die FeWeb voert als werkgeversorganisatie in het Paritair Comité voor de Audiovisuele Media (PC227) en indirect in het Aanvullend Comité voor de Bedienden (PC200).

>> Ik heb interesse

Talent Task Force

Deze werkgroep brengt leden samen die de instroom van nieuwe talent willen optimaliseren. Bedoeling is om de inhoud van de digitale opleidingen in hogescholen beter af te stemmen op de noden van de bedrijven. Deelname aan gebruikersgroepen voor onderzoek bij hogescholen alsook de organisatie van stageplaatsen en gastcolleges behoren tot de activiteiten. 

>> Ik heb interesse

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten