Open Up Media steekt rekruteringsbedrijf Target in nieuw jasje

Tijs De Boeck avatar
16 juni, 23:31 in Digital Champs Cases

Open Up Media steekt rekruteringsbedrijf Target in nieuw jasje

Het Antwerps creatief bureau Open Up Media zorgde voor een nieuwe, frisse wind bij het rekruteringsbedrijf Target Recruitment uit Mechelen.

Target Recruitment en Teknik Recruitment werden in de zomer van 2020 onderdeel van de Elmos Group. Na een integratieperiode stond een rebranding op de planning om het bedrijf naar een volgend niveau te tillen. Vanaf vandaag vallen de 2 bedrijven Target Recruitment en Teknik Recruitment onder de groep 'Target Recruitment'. Het oude Target Recruitment wordt Target IT en focust op IT-profielen. Teknik Recruitment wordt vanaf vandaag Target Engineering en zal zich focussen op technische - en engineeringprofielen voor vaste aanwervingen en consultancy. En daar hoort een nieuwe, frisse rebranding bij, ontworpen door het creatief bureau Open Up Media.

“De ambitie voor Target is om een rekruteringshuis te worden waar je terechtkan voor IT- en engineeringprofielen, maar later ook voor marketing-, finance- en andere profielen”, aldus marketingcoördinator Bjorn Vanden Broeck bij Target Recruitment. “Wanneer er een nieuwe unit aan ons portfolio wordt toegevoegd, kunnen we hier met onze nieuwe branding heel makkelijk op inspelen. We behouden het beeldmerk voor alle units en spelen met de kleuren en namen.

Merkidentiteit en website door Open Up Media

De naam Target en het kleurenpallet van het IT-rekruteringsbedrijf bleef behouden, omdat Target Recruitment al sinds 2007 bekend staat als een betrouwbare partner. Wim Van Reeth, mede-oprichter van Open Up Media: “We wilden de naam en faam van Target niet weggooien, maar juist versterken. De herkenbaarheid en kracht van de naam en het kleurenpallet werden hergebruikt en omgevormd tot een nieuwe visuele en flexibele identiteit.” 

Het team ontwikkelde ook de website voor de groep en de IT- en engineering-divisie. “De opdracht was duidelijk, het moest een overkoepelende website worden die makkelijk kan worden uitgebreid. En dat is het ook geworden. Ons Drupal-systeem maakt het bovendien makkelijk voor de klant om zelf toevoegingen te doen”, vertelt Tijs De Boeck, vennoot en technisch verantwoordelijke bij Open Up Media.

Dialoog, luisteren en verbinden

Aandacht voor dialoog en de kandidaat en klant centraal stellen is niet enkel waar Target Recruitment dagdagelijks mee bezig is, het komt ook terug in de nieuwe merkidentiteit. “We zijn bruggenbouwers die continu bezig zijn met het matchen van kandidaten en bedrijven. Luisteren en verbinden is onze job. Het gaat hen niet om zoveel mogelijk vacatures of profielen aan te bieden. Wel om de focus op de kwaliteit en het vinden van de juiste match. Daarvoor investeert Target 100% in het opbouwen van een relatie met beide partijen. Deze relatie start bij het luisteren en het in dialoog gaan met de stakeholders.

Dat is ook waar ons nieuw beeldmerk, een figuratieve tekstballon, voor staat. Onze slogan volgt mooi mee: Let’s talk people & possibilities”, vult Bjorn aan. 

Ijskar voor klant

Als onderdeel van de communicatiecampagne rond de rebranding stuurde Target Recruitment kraslotjes op naar zijn klanten waarop de nieuwe logo’s weg te krassen waren. Het winnende lotje krijgt een ijskar op bezoek met alle toeters en bellen. “We nemen een frisse start en die start vieren we samen met onze klanten met lekker, verfrissend ijs”, vertelt Bjorn.

Bekijk de case op openupmedia.be.
Bezoek de nieuwe Target Recruitment website.

0 reacties

Terug naar zoekresultaten
Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten