Digital agency Duo presenteert Plopsa, parkwebsites op maat

Veronique Dugardyn avatar
11 juni 14:22 in Digital Champs

Digital agency Duo presenteert Plopsa, parkwebsites op maat

Wie kent de parken van Plopsa niet? Juist. Niemand! En om in het oog te blijven springen, pakte Plopsa uit met een compleet nieuw design. 

Digital agency Duo was hierbij de helpende hand.

Dit is hoe wij het hebben aangepakt:

De uitdaging

Een vernieuwing van de maar liefst negen websites van Plopsa, die zeer efficiënt en gemakkelijk te beheren moeten zijn. De data van de verschillende websites moet daarnaast gesynchroniseerd worden met de bestaande Plopsa apps.

De oplossing

We hebben gekozen voor Drupal 8, een uiterst gebruiksvriendelijk en betrouwbaar CMS. We zochten ook bij dit project toenadering tot de eveneens knappe koppen van ons zusterbedrijf Nascom uit Limburg.

De resultaten

Negen verschillende Plopsa websites: dat vroeg natuurlijk om een gestructureerde aanpak. Naast deze technische opzet was het natuurlijk ook belangrijk dat de nieuwe website geen SEO waarde verloor. Een volledige SEO migratie aanpak en plan was hier aan de orde. 

Door de nauwe samenwerking met zowel het team van Plopsa als onze collega’s van Nascom, hebben we het beoogde resultaat kunnen neerzetten: stuk voor stuk performante, speelse en op maat gemaakte Drupal 8 websites, te beheren vanuit één centrale back-office zonder tracking of verlies van SEO waarde.

Klinkt als muziek in de oren, niet?

Daarbovenop werd Plopsa in een volledig nieuw jasje gegoten. Ons creatieve team zette de Bumba muts op en liet zich compleet onderdompelen in de wondere wereld van Plopsa. 

De briefing was duidelijk: een speelse nieuwe look die in lijn ligt met de typische gekende Plopsa stijl, dat voor elk park gebruikt zal worden. Om aan deze wens te voldoen hebben we de aangebrachte visuals verfijnd en gemoderniseerd, zodat we zeker de bestaande doelgroep niet zouden verliezen. Om designmatig toch een klein onderscheid aan te brengen tussen de diverse parken heeft elk park een eigen kleurvariatie gekregen.

Met als kers op de taart: een custom made feature. De mogelijkheid voor Plopsa om zelf thema’s toe te passen zoals een lente-, winter- en Halloween thema. 

Wij zijn in ieder geval erg trots op het eindresultaat en op de leuke samenwerking met het team van Plopsa.

Lees de volledige case hier.

Bezoek onze website voor nog meer digital experiences. 

Bekijk grote versie van deze afbeelding

0 reacties

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten