Over Google Data Studio (NL)

Google Data Studio (NL)

Data is the new gold, so let's digg it up! Met Google Data Studio kan je je data van Google Analytics, Google Ads en externe bronnen blenden tot één overzichtelijk dashboard.

Met welke metrics meet je je KPI's op basis van de customer journey? Hoe zet je die om in Data Studio en hoe koppel je je databronnen? Hoe visualiseer je deze rapporten en maak je ze toegankelijk voor anderen?

In deze halfdaagse FeWeb Academy Google Data Studio leert onze specialiste Lore van Besien je hoe je deze dashboard-tool succesvol inzet.

Na deze academy kan je dit:

  • Je kent alle ins & outs van de dashboard-tool Google Data Studio
  • Je kan Google Analytics en Google Ads aan je account koppelen
  • Je kan ook externe databronnen koppelen
  • Je kan je KPI's bepalen en integreren in een dashboard
  • Je leert data blenden en berekende statistieken aanmaken

Programma

  • Een plan uitwerken op basis van de customer journey.
  • KPI's omzetten in een Google Data Studio Dashboard
  • Databronnen koppelen, zoals Google Analytics, Google Search Console en Google Spreadsheets, maar ook externe databronnen
  • Berekende statistieken aanmanen en dashboards bouwen

Voor wie

  • online marketeers, performance marketeers, webanalisten,...
  • digitale professionals die zich willen verdiepen in de voordelen en functionaliteiten van Google Data Studio

Over de docent

lore van besien.jpg

Lore is de oprichter en zaakvoerder van AdSpecialist. Zij was sinds 2007 Account Manager bij Google, op de afdeling AdWords in Dublin. Daar specialiseerde ze zich in Google AdWords en Google Analytics

Sinds 2010 werkt ze als consultant en trainer voor bedrijven, agentschappen en universiteiten. Ze werkte intensief mee aan Google projecten in de Benelux als Google Engage, Google Partner Academy, Digitaal Atelier, Digital Masters Academy. Als spreker was Lore te gast o.a. bij Wolters Kluwer, Solvay Business School, Google Analytics User Conference, Ugent, Karel De Grote hogeschool. Sinds 2016 doceert ze het vak ‘Digital Marketing’ en ‘Digital Masters Academy’ aan studenten marketing in Thomas More. Lore is eveneens trainer van het Google Digitaal Atelier.

Deelnemen

Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.

Korting tot 65%

Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug. Want een FeWeb-lid die gebruik maakt van de KMO-Portefeuille betaalt uiteindelijk slechts 35% van het niet-ledentarief.

Je kan beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op een opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.

Deze opleiding is een samenwerking van FeWeb en 2Mpact.
(2Mpact beschikt over de KMO-portefeuille-erkenning (nr. DV.O207084) voor het organiseren van opleidingen van organisaties).

Inschrijven

Sorry, de inschrijvingsperiode is voorbij.

Prijzen

Word gratis FeWeb Fan of word FeWeb Member

Dankzij de KMO-Portefeuille kan u tot 30% van de deelnamebijdrage recupereren. In dat geval kost deze opleiding u slechts: 

  • FeWeb Members: €175 ipv €250
  • FeWeb Fans: €262,5 ipv €375
  • Non Member: €350 ipv €500
Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten