- Digital Champs Cases
- Studio 100 GO - Een gepersonaliseerde beleving voor kinder entertainment…
Studio 100 GO - Een gepersonaliseerde beleving voor kinder entertainment | Bits of Love
De Studio 100 GO app is een entertainmenthub voor kinderen van 0 tot 12 jaar met series, films, muziek, boeken en games van iconische Studio 100-merken zoals Bumba, K3, Samson en Gert, Piet Piraat, De Nachtwacht, ... .
Aangezien de app gemaakt is voor kinderen tot 12 jaar, is het voor de eindgebruiker absoluut noodzakelijk dat de interface duidelijk en gericht is.
De vernieuwde versie van de GO-app is kindvriendelijker, overzichtelijker, meer gepersonaliseerd, en bevat content lanes die aansluiten bij je werkelijke interesses (op basis van je favoriete personages). Kortom, door elk van deze kernfuncties te verbeteren, biedt de app nu een meer verfijnde algehele structuur en ervaring voor de eindgebruiker.
Ditzelfde geldt ook voor het Studio 100-team intern, aangezien we doorheen de app front-end wijzigingen hebben doorgevoerd. Het nieuwe systeem en de nieuwe structuur zijn over het algemeen duidelijker en consistenter.
Het Studio 100 content- en community team heeft toegang tot een gloednieuwe admin interface om snel en eenvoudig nieuwe content te benadrukken, top topicals te creëren en personalisatievariabelen aan te passen.
Deze veranderingen onderstrepen onze overkoepelende benadering van digitaal productontwerp. De ideeën en oplossingen die we graag naar voren brengen zijn altijd bedoeld om zowel de zakelijke als de eindgebruikersdoelstellingen te bereiken voor merkbare verbeteringen op elk vlak. Door een nieuwe soort user experience te creëren voor zowel app-gebruikers als community managers zijn we in staat om zowel B2B- als B2B2C-doelstelling te behalen met een reële impact op de administratieve inspanningen en de tijd die in de app wordt doorgebracht.
PERSONALISATIE
Het belangrijkste doel van de verbeterde personalisatie is dat gebruikers nieuwe inhoud gemakkelijker kunnen ontdekken, om zowel de tijd in de app als de waarde voor de eindgebruiker te vergroten. Ook is het een waardevolle stap in de juiste richting om de app verder te moderniseren door eenvoudige, ouderwetse rasters te verwijderen en content in verschillende lanes te presenteren.
HET PROCES & DE OPLOSSING
We hebben tal van discussies gevoerd en veel aandacht en zorg besteed aan onze benadering van personalisatie. Uiteindelijk hebben we besloten om een gewogen brand matrix te creëren op basis van een aantal verschillende persona's. Wat de gebruikersinterface betreft, hebben we nieuwe lane designs geïntroduceerd die gepersonaliseerde items en inhoud omvatten.
Los daarvan kon de app ook nog wat technische verbeteringen ondergaan in de vorm van een nieuwe back-end setup met de meest recente technologieën, aangezien we hadden gemerkt dat de vorige setup bepaalde beperkingen had. Om dit optimaal te realiseren, hebben we enkele efficiëntere hosting wijzigingen voorgesteld en zijn we erin geslaagd om kosten te verlagen tot de helft van de vorige configuratie.
Het interactieve systeem zat al goed in elkaar, mede dankzij ons eerdere werk waarbij we een verschillende soorten games voor de GO-app hebben ontworpen en ontwikkeld.
HET RESULTAAT
De nieuwe versie van de app werd net voor de kerstvakantie van 2021 gelanceerd. Tot dusver zijn de reacties over de verbeterde gebruikerservaring overweldigend positief van gebruikers. De interface is duidelijker, minder druk en over het algemeen veel meer gestructureerd, wat betekent dat het Studio 100-team de kosten voor contentbeheer heeft kunnen verlagen.
Bekijk de volledige case hier: https://www.bitsoflove.be/our-work/studio-100-go-personalisation
Ontdek Studio 100 GO hier: https://studio100.com/go
0 réactions