Digital agency Duo b(r)ouwt het verkoopplatform voor Westvleteren

Veronique Dugardyn avatar
Juin 11th 13:53 in Digital Champs

Digital agency Duo b(r)ouwt het verkoopplatform voor Westvleteren

In 2019 besloten de broeders van het ‘Beste bier ter wereld’ hun verkoopsysteem te optimaliseren. Echter vroeg de Trappist Westvleteren een bijzonder op maat gemaakte digitaal verkoopplatform. 

De uitdaging was groot en gebruiksvriendelijkheid stond ten alle tijden voorop. Bij Duo klinkt dit als muziek in de oren…

Dit is hoe wij het aangepakt hebben!

De uitdaging

Een modern en dynamisch verkoopplatform moet rekening houden met verschillende factoren. Door het specifieke verkoopproces van de brouwerij in Westvleteren was de vraag naar flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid groot. 

Dit in combinatie met een uitgebreid voorraadbeheer, op maat gemaakte traceerfuncties, hulpmiddelen ter ondersteuning van de boekhouding en nog veel meer om op te noemen, vormt dit project een mooie uitdaging voor Duo.

De oplossing

Tijdens de define fase, waarin we zowel een functionele analyse als een technische analyse hebben uitgewerkt, werd snel duidelijk dat het project boordevol custom elementen zou zitten. Daar deinzen we natuurlijk niet voor terug. We kozen ervoor om het platform op maat te ontwikkelen met behulp van het framework Symfony.

De resultaten

Een modern en gebruiksvriendelijk digitaal platform voor de gereguleerde verkoop van het Trappist Westvleteren bier, dat een antwoord biedt op alle noden en wensen van de betrokken belanghebbenden. Ook logistieke processen zoals het voorraadbeheer, dat vroeger manueel werd bijgehouden, hebben we volledig gedigitaliseerd door middel van geavanceerde QR codes. 

We nemen je kort even mee door de custom checkout flow.

Een belangrijk weetje is dat het Trappistenbier niet aan de lopende band wordt gebrouwen. De verkoop is beperkt tot enkele dagen per maand. Om iedereen daarom een eerlijke kans te geven, blijft het aantal kratten per biersoort per persoon gelimiteerd. 

Allereerst kijk je op de online bierverkoop kalender wanneer het eerstvolgende verkoopmoment is, met de bijhorende afhaalmomenten. Om de bestelling te plaatsen, maak je een account aan en kom je in een slimme wachtkamer terecht. Een slimme wachtkamer? Precies! Hier kun je kiezen uit de beschikbare bieren, de gewenste hoeveelheid en wanneer je het bier komt ophalen. 

Zodra je favoriete trappist in je winkelmandje zit, vervolg je je online weg naar het afrekenen en krijg je een besteloverzicht. In dit besteloverzicht zit een QR-code. Bij het ophalen van de bestelling bij de abdij hoef je alleen nog maar de QR code te laten zien en ben je helemaal klaar!

Lees de volledige case hier

Een hele boterham dus. Feilloos geïmplementeerd. 

Benieuwd hoe digital wij echt zijn? Bezoek onze website and find out yourselves.

View large version of this image

0 réactions

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Fermer