Beste B2B website van 2019 komt van Dropsolid voor Soudal

Dropsolid | Digital Experience Company avatar
18/05/2020 09:18 in Digital Champs Cases

Beste B2B website van 2019 komt van Dropsolid voor Soudal

Soudal kende de laatste jaren een exponentiële groei, zowel in product aanbod als qua afzet markten. Het werd daardoor quasi onmogelijk om alle informatie in alle verschillende talen online beschikbaar te maken. Soudal wou in een paar kliks alle product info beschikbaar kunnen maken voor zijn verschillende doelgroepen.

De uitdaging was niet mals:

  • Meer dan 12.000 producten met verschillende info voor elke doelgroep,
  • Websites in 30 verschillende talen,
  • Een afwijkend aanbod voor professionals en doe-het-zelvers.

De samenwerking is in twee richtingen zeer open, waardoor we snel tastbare resultaten kunnen zien.

Dropsolid en Soudal werken op verschillende niveaus samen: de strategie wordt samen uitgewerkt, de implementatie neemt Dropsolid in handen en mogelijke optimalisaties worden besproken, uitgewerkt en/of aangeleerd aan de lokale marketers van Soudal.

In de vernieuwde website staat gebruiksgemak voor de verschillende doelgroepen centraal. Elke bezoeker vindt met enkele kliks wat hij of zij zoekt.
  • Professionals kunnen inloggen en specifieke info voor hun klanten downloaden
  • Doe-het-zelvers kunnen snel en eenvoudig informatie vinden over hoe en wanneer ze elk product moeten gebruiken. Handige instructievideo's reiken op een praktische manier de oplossing aan voor de meest voorkomende problemen.

De website is geïntegreerd met SAP. In dat ERP bewaart Soudal alle productinformatie gaande van technische specificaties over packshots tot zelfs filmpjes. Deze integratie werd gecombineerd met de Dropsolid Multi-Market Module , waardoor Soudal's beperkte marketingteam alle informatie in verschillende talen kan publiceren in een hapklaar formaat voor elke bezoeker.

Dat stroomlijnt de customer journey met het merk én er komen minder vragen binnen bij de ondersteunende diensten, wat de efficiëntie van supportmedewerkers verhoogt. Als klanten immers meteen vinden waar ze naar op zoek zijn, wordt de helpdesk minder zwaar belast.

De website werd in een eerste fase opgeleverd in het Nederlands en Frans. Gaandeweg wordt de talenkeuze uitgebreid, tot de website beschikbaar is in meer dan dertig talen.

3 maanden na de Go-live van de nieuwe websites is de organische trafiek al 4 keer hoger dan voordien!
Onze Drupal developers en architecten nemen technische SEO mee in de fundamenten van een web project. Met gegarandeerd resultaat.

De case: https://dropsolid.com/nl/cases/soudal

De klant: https://www.soudal.com/nl-be/pro

Het agency: https://dropsolid.com/nl

0 réactions

Back to Digital Champs Cases
Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Fermer