- Digital Champs Cases
- inMusic Brands: centrale customer account
inMusic Brands: centrale customer account
Of het nu gaat om muziekinstrumenten, DJ materiaal of audiosoftware, inMusic Brands biedt het aan bij één van zijn submerken. Een Magento audit, het verbeteren van de customer account en het centraliseren van hun klantdata; de perfecte opdracht voor PHPro!
Wie is inMusic Brands?
inMusic Brands is een verzameling van een aantal merken van audioproducten zoals DJ-materiaal, muziekproductie-materialen, live muziek benodigdheden, muziekinstrumenten, pro audio, software, podium verlichting en consumentenelectronica. inMusic werd in 1992 opgericht door Jack O'Donnell en bestaat ondertussen uit 20 verschillende merken, ondermeer Stanton, Akai Professional, Headrush en Alesis.
Doelen
Het project van PHPro met inMusic Brands bestond uit een aantal onderdelen. Het eerste deel was een audit van de Magento installatie. Daarbij kwam aan het licht dat deze erg achterliep, dus werd er gekozen om Magento te upgraden naar de nieuwste versie. Zoals we daarnet al vermeld hebben, bestaat inMusic uit verschillende deelmerken. Veel van deze merken hebben een website draaien op Magento zonder webshop. Het tweede deel van de samenwerking bestond er in om de customer account te verbeter en centraliseren. De klantinformatie (ruim 1,4 miljoen klanten) van alle deelmerken werd geëxporteerd uit Magento naar een centraal CRM-systeem. Dit had een dubbel doel: om zowel het gebruiksgemak van de klanten te verbeteren en om de klantdata in een centraal CRM-systeem te kunnen beheren. PHPro heeft dit in November live gekregen, vlak voor Black Friday.
En de samenwerking tussen PHPro en inMusic Brands is nog niet afgelopen. Op dit moment wordt er hard gewerkt om de nieuwe website van deelmerk BFD (Drumsoftware) online te krijgen.
Uitdagingen
We gingen ook aan de slag met enkele nieuwe technologieën, namelijk de React App. Hiermee kan je een user interfaces aanmaken en personaliseren. De implementatie van deze React app hebben we bij PHPro ook al gedaan bij Pizza Hut en Smartyard. Elke implementatie heeft zijn eigen moeilijkheden en uitdagingen, bij de implementatie van het CRM-systeem in Magento was het vooral belangrijk om op het juiste moment de juiste keuzes te maken. Dit hebben we aangepakt door twee keer per week met alle partijen af te stemmen, zodat we snel konden schakelen.
Resultaat
Het resultaat mag er zijn! Het gebruiksgemak voor de klant is enorm verbeterd. Zo kan de klant nu makkelijk zich registreren, een product registreren en handleidingen opzoeken. De Customer Service, die enorm bevraagd werd, heeft zo meer ruimte gekregen. Daarnaast heeft inMusic door het centraliseren van hun klantdata nu meer mogelijkheden om promoties of acties naar hun klanten te sturen.
inMusic Brands gaf ons het vertrouwen om mee na te denken en dat zie je in het prachtige resultaat. De samenwerking tussen PHPro en inMusic Brands is nog niet afgelopen! PHPro bouwt volop verder aan de nieuwe website van BFD, deze zal tegen April 2021 live staan.
0 reacties