Over Immersive Media

Immersive Media

Een toekomst zonder immersieve media kunnen we vrijwel zeker uitsluiten, al hebben we nog wel een lange weg te gaan. De komende jaren zullen er steeds meer technieken uitgevonden worden die de

beleving alleen maar kunnen versterken. Deze workshop vertelt je alles wat je moet weten over AR,
VR, 360°video en mixed reality. Waar komt het vandaan? Hoe vertellen we een immersief verhaal.
Wat is het verschil tussen al die vormen? Wat is er nodig om cameramensen, monteurs, technici,
redacteurs,… op één lijn te krijgen bij de productie van een immersieve media?

Een eenvoudige 360°-video maken kan iedereen met een 360° consumer camera. Maar wat is er voor nodig om een kwaliteitsvolle 360°-productie van A tot Z te maken voor grote klanten? Is een augmented Reality experience maken iets dat je enkel kan met een team programmeurs of kan het toch al iets laagdrempeliger? In deze workshop ga je praktisch aan de slag om een high-end immersieve mediaproductie tot een goed einde te brengen.

Docenten 

Tom Rumes doceert reeds 15 jaar Storytelling en Regie aan Thomas More Mechelen. Vanuit zijn ruime ervaring als cameraman en monteur geeft hij gastcolleges & masterclasses over storytelling en nieuwe mediatrends in binnen- en buitenland.

Marijn Goossens is mede-oprichter van Soulmade, een innovatief media bedrijf dat immersieve oplossingen voor bedrijven aanbiedt in Virtual- & Augmented Reality. Hij werkte onder andere al voor BASF, Nokia & ABInBev.

Inhoud

  • Wat is 360° video / VR / AR / Mixed Reality?
  • Voorbeelden, formats en toepassingen
  • Imersive Storytelling
  • Overzicht cameratypes & ander materiaal
  • Postproductie
  • Consumptie en distributie
  • Praktijk: oefening met een aantal consumer camera’s: Samsung Gear en Ricoh Theta V
  • Praktijk: oefening met Insta 360 Pro
  • Wat zijn de mogelijkheden en hoe maak je interactieve immersieve media?
  • Praktijk: maak een Augmented Reality applicatie

Doelstellingen

  • Wat is 360° video/VR en hoe pak je storytelling hierbij aan?
  • Voorbeelden en toepassingen, consumptie en distributie
  • Overzicht van type camera’s en software
  • Praktisch aan de slag kunnen met 360° video consumercamera's + AR app kunnen maken
  • Inzicht in professionele immsersive mediaproducties verkrijgen
  • De mogelijkheden van 360°-video begrijpen
  • De workflow van een AR productie begrijpen

Praktisch

10 oktober 2018, van 10u00 tot 17u00
Prijs: €350 (excl. BTW)
KMO-Portefeuille: 30 tot 40% terugbetaling
Extra korting FeWeb-leden: 10% - vermeld je lidmaatschap bij inschrijving
Taal: Nederlands

>> Info & Inschrijven

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten