Piwik PRO analytics implementeren

In deze opleiding begeleiden we je in het opzetten van Piwik PRO analytics voor meerdere klanten. Je leert Piwik PRO te configureren: doelen aanmaken, koppelingen maken, rapporten instellen,...
Wil je weten hoe de tracking code werkt en hoe je de Piwik PRO tag manager instelt? Of hoe je custom reports en Looker Studio dashboards bouwt? Dan is deze dagopleiding een ideale start. .
Heel wat agencies implementeren alternatieve analytic tools om ofwel parallel met GA4 te laten lopen ofwel om volledig over te zetten. Handig is de data-implementatiefunctie van Piwik PRO zodat je zo goed als geen data verliest.
Waarom veranderen?
Google Analytics is de standaard en gemakkelijk te integreren met andere Google tools. Dus waarom zou je veranderen? Google Universal Analytics stopt er mee in juni 2023 en GA4 als opvolger ligt onder vuur. Niet alleen omdat het product op zich niet werkt zoals het hoort maar ook omdat het niet voldoet aan de GDPR. In een aantal EU-landen waaronder Frankrijk is het gebruik van GA4 verboden (ook voor .fr sites die in België ontwikkeld zijn). In België kan je GA4 nog wel gebruiken mits de juiste privacy aanpassingen. Of dat nog zo zal blijven is niet zeker.
Dit leer je in deze Academy:
- Waarom PiwikPRO?
- PiwikPRO tracking code
- Werken met PiwikPRO Tag Manager
- Configureren PiwikPRO analytics (doelen aanmaken, koppelingen maken etc)
- Reporting interface
- Custom reports
- Looker Studio dashboards bouwen op basis van PiwikPRO data
Voor wie?
- digitale marketeers
- website & product owners
- marketing & communicatie verantwoordelijken
Over de docent
Remco van der Beek (Strategie & Analytics Wolf bij Lone Wolves) beoefent digitale marketing sinds het ontstaan ervan. Hij heeft een schat aan digitale marketing expertise en een extreme focus op het meten van resultaten. In de afgelopen 20 jaar heeft Remco gewerkt met grote en kleine bedrijven, b2c en b2b, for-profit en non-profit in West-Europa. Op zijn track record staan Telenet, Orange, GAMMA, Brouwland, Connections, Bridgestone Europe, DPG Media, Cargill, Cathay Pacific, Westminster Abbey, en vele anderen. Remco was docent digitale marketing aan de HZ University of Applied Sciences en deelt zijn kennis en ervaringen graag in trainingen, workshops en presentaties.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 12 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting!
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op de opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.