Over Google Tag Manager (NL)

Google Tag Manager (NL)

Met Google Tag Manager voeg je je eigen tags toe voor het bijhouden van conversies, site-statistieken, remarketing,.. Het integreert tools zoals Google Analytics en Google Ads op je websites. Hoe plaats je snel en eenvoudig tags en meetpixels in de broncode van je websites? En hoe meet je de resultaten? 

Tijdens de FeWeb Academy Google Tag Manager legt onze specialiste Lore van Besien uit hoe je het tagbeheersysteem kunt inrichten, hoe je je Google Analytics-data ermee kan verrijken en hoe je zo nieuwe inzichten genereert om je site te optimaliseren. 

Na deze opleiding kan je dit:

  • Je kent de basis van Google Tag Manager en je kan trackingcodes aanpassen in Google Analytics (universal & GA4)
  • Je kan met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
  • Je kan met Google Tag Manager button clicks, PDF-downloads, video’s en e-commerce acties doormeten in Google Analytics
  • Je weet hoe met Google Tag Manager meetpixels voor Ads campagnes op je website te zetten
  • Je kan met de meetresultaten aan de slag gaan om je website te optimaliseren

Programma

Tijdens deze FeWeb Academy Google Tag Manager komen de volgende topics aan bod:

  • Google Tag Manager: hoe werkt het?
  • Tags & triggers
  • Google Analytics installeren via Google Tag Manager
  • Aanpassingen doorvoeren in de trackingcode van Google Analytics met Google Tag Manager
  • Gebeurtenissen, zoals PDF’s en video’s, meten in Google Analytics met Google Tag Manager
  • E-commerce rapporten bijhouden in Google Analytics met behulp van Google Tag Manager
  • Meetpixels van advertentiesystemen installeren op je website met Google Tag Manager
  • Best practices: cookiemuur met Google Tag Manager, YouTube-video’s doormeten in Google Analytics, scroll tracking met Google Tag Manager, tevredenheid meten met Google Tag Manager

Voor wie

  • online marketeers, performance marketeers, webanalisten,...
  • digitale professionals die zich willen verdiepen in de voordelen en functies van Google Tag Manager

Over de docent

lore van besien.jpg

Lore is de oprichter en zaakvoerder van AdSpecialist. Zij was sinds 2007 Account Manager bij Google, op de afdeling AdWords in Dublin. Daar specialiseerde ze zich in Google AdWords en Google Analytics

Sinds 2010 werkt ze als consultant en trainer voor bedrijven, agentschappen en universiteiten. Ze werkte intensief mee aan Google projecten in de Benelux als Google Engage, Google Partner Academy, Digitaal Atelier, Digital Masters Academy. Als spreker was Lore te gast o.a. bij Wolters Kluwer, Solvay Business School, Google Analytics User Conference, Ugent, Karel De Grote hogeschool. Sinds 2016 doceert ze het vak ‘Digital Marketing’ en ‘Digital Masters Academy’ aan studenten marketing in Thomas More. Lore is eveneens trainer van het Google Digitaal Atelier.

Deelnemen

Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.

Korting tot 65%

Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug. Want een FeWeb-lid die gebruik maakt van de KMO-Portefeuille betaalt uiteindelijk slechts 35% van het niet-ledentarief.

Je kan beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op een opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.

Deze opleiding is een samenwerking van FeWeb en 2Mpact.
(2Mpact beschikt over de KMO-portefeuille-erkenning (nr. DV.O207084) voor het organiseren van opleidingen van organisaties).

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Word gratis FeWeb Fan of word FeWeb Member

Dankzij de KMO-Portefeuille kan u tot 30% van de deelnamebijdrage recupereren. In dat geval kost deze opleiding u slechts: 

  • FeWeb Members: €175 ipv €250
  • FeWeb Fans: €262,5 ipv €375
  • Non Member: €350 ipv €500
Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten