Digitale Campagnes vs Legal Compliancy
Mag je andere merken als adwords nemen? Moet je bepaalde hashtags vermelden wanneer je influencers in je social campagne inzet? Moet je rekening houden met de sperperiode bij online advertising? Hoe weet je of er auteursrecht op een beeld rust en wat is het risico?
Als digitale professional word je geacht 'legal compliant' projecten af te leveren, ook op vlak van online marketing en advertising.
Met deze FeWeb Academy sessie wordt het voor je duidelijk wat de juridische mogelijkheden en beperkingen in online maketing & advertising zijn en kent het auteursrecht geen geheimen meer.
Wat mag je verwachten?
Deel 1: Online advertising
We leggen je uit hoe je legal compliant in online marketing & advertising wordt.
Deze topics passeren de revue: adwords, social, vergelijkende reclame, databanken, promoties en wedstrijden, native advertising, influencer advertising, prijsvermeldingen, kortingen, solden, etc.
Telkens krijg je de basisregels, de recente evoluties, enkele cases en voorbeelden, gespekt met praktische tips.
Deel 2: Intellectuele eigendom
We belichten niet enkel het gebruik van auteursrechten in online marketing, maar ook hoe je je broncode beschermt en hoe je hiervoor kan genieten van een fiscale optimalisatie.
Deze topics passeren de revue: gebruik van foto's, beelden, teksten en design (wat is beschermd/niet beschermd), de beeldbank problematiek, inbreuken op auteursrechten, verschillen tussen Amerika en Europa, bescherming van software code, bescherming van databanken, octrooien en technische beschermbaarheid, inclusief fiscale optimalisatie.
Voor wie?
- Online marketeers die meer inzicht willen in de juridische mogelijkheden en beperkingen in online marketing & advertising.
- Digitale professionals, webbureau's en agencies die legal compliant projecten willen opleveren.
Over de docent
Deze interactieve opleiding wordt gegeven door:
Bart Van den Brande
Bart Van den Brande is lid van de Nederlandstalige Orde van advocaten aan de Balie van Brussel sinds 2001. Bart heeft een uitgebreide expertise opgebouwd in media- en reclamerecht, marktpraktijken en consumentenbescherming, intellectueel eigendomsrecht, internet en e-commerce, privacy- en databescherming, IT, software ontwikkeling en de kansspelenwetgeving. Bart werd sedert 2013 jaarlijks omwille van zijn expertise in media en entertainment recht door het internationale vaktijdschrift Global Law Experts als enige Belgische advocaat aangeduid als aanbevolen specialist in media & entertainment law.
Valeska De Pauw
Valeska behaalde haar Master in de Rechten aan de Universiteit Gent. In het kader van Erasmus studeerde ze in haar eerste masterjaar een semester aan de Université Paris I Panthéon-Sorbonne.
Na het behalen van haar diploma, volgde Valeska nog een Advanced Master of Intellectual Property & ICT Law aan de KU Leuven.
Tijdens haar studies gaf Valeska juridisch advies bij de studentenvereniging Op Krot, nam ze deel aan een pleitwedstrijd in Den Haag en liep ze drie maanden stage bij het Privacy & Data Protection team van een gerenommeerd Brussels kantoor.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen. Ontvangst vanaf 8u50, we starten stipt om 9u00.
Korting tot 30%
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en vorder je 30% van de opleidingskost terug.
> FeWeb-lid: 250€ wordt 175€ met de KMO-Portefeuille
> FeWeb-fan: 375€ wordt 262,5€ met de KMO-Portefeuille
> Non-Member: 500€ wordt 350€ met de KMO-Portefeuille
Check ook de opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt).
Deze opleiding is een samenwerking van FeWeb en 2Mpact. (2Mpact beschikt over de KMO-portefeuille-erkenning (nr. DV.O207084) voor het organiseren van opleidingen van organisaties).