Berichten over consumer

  1. Digimeter_Newsletter_440x320.png

    In 2023 spendeert de Vlaming ongeveer 185 minuten per dag op zijn smartphone, dat is zo’n 3 uur per dag. Ter vergelijking: in de periode voor de pandemie schommelde de dagelijkse schermtijd rond de 165 minuten of zo'n 2,5 uur per dag. Die tijd gaat hoofdzakelijk naar sociale media en chat-apps zoals Whatsapp en Facebook Messenger. Daarnaast is de Vlaming ook nieuwe en meerdere soorten apps gaan gebruiken. Zo zien de imec Digimeter-onderzoekers dat gebruikers meer online shoppen via de apps en winnen ook videostreaming-apps aan belang.

    Lees meer over "Smartphonegebruik blijvend gestegen na pandemie"

    Tags:

  2. BeCoCo_Website_article_300x200.png

    Met een pop-upshop, infosessies en een sensibiliseringscampagne legt de Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Alexia Bertrand een ganse week lang de focus op consumentenrechten. Aanleiding is de Werelddag voor Consumentenbescherming op 15 maart. De dag nadien leggen FeWeb en enkele partners met een conferentieprogramma de nadruk op online toegankelijkheid, cyber security, influencer marketing, consumentenrechten in e-commerce en duurzaamheid.

    Lees meer over "Week van de Consument focust op bewust (online) consumeren"

    Tags:

  3. Digimeter2021_Website_article_300x200.png

    Facebook wordt bij jongeren alsmaar minder populair ten voordele van TikTok. En de Vlaamse streamingdienst Streamz moet het afleggen tegen Disney+. Het zijn enkele opvallende tendensen in de jongste digimeter, het jaarlijkse onderzoek van imec naar het mediagebruik bij 3.000 Vlamingen ouder dan 16 jaar.

    Lees meer over "imec.digimeter: Facebook verliest terrein aan TikTok, Disney+ populairder dan Streamz"

    Tags:

  4. BelgianOnlineShoppingSurvey_Website_article_300x200.png

    De helft van de Belgische online shoppers kopen meer dan vorig jaar, één derde koopt dagelijks tot wekelijks online. Deze stijgende trend gaat gepaard met meer aandacht voor duurzaamheid: niet enkel op het vlak van verpakking maar ook voor transport. 72% van de online shoppers wil langer wachten als er duurzamer geleverd wordt. Dat staat te lezen in de 5de editie van de Belgische Online Shopping Survey.

    Lees meer over "Safeshops: online shopper is minder gehaast als het duurzaam is"

    Tags:

  5. Digimeter2020_Website_article_300x200.png

    Het coronajaar 2020 zorgde voor een aanzienlijke digitale versnelling. De Vlaming investeerde immers nog meer tijd en geld in slimme schermen en digitale platformen, en de gemiddelde dagelijkse mobiele schermtijd schoot met bijna 40 minuten de hoogte in (met een stijgend gebruik van sociale media als absolute exponent). Dat blijkt uit de 13de editie van de imec.digimeter.

    Lees meer over "Digimeter studie: Vlaming kan digitaal connecteren maar dat is geen garantie op digitaal functioneren"

    Tags:

  6. Barometer 2018_Website_articlevisual_300x200.png

    De FOD Economie en minister van Digitale Agenda Alexander De Croo stelde begin oktober de 7e editie van de Barometer van de Informatiemaatschappij voor. Een van de opvallende vaststellingen is dat de digitale kloof in ons land voor het eerst onder de 10 %-grens gaat. Wij lijsten de 5 belangrijkste elementen op van deze studie. 

    Lees meer over "5 takeaways van de jaarlijkse Barometer"

    Tags:

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten