Nieuwe reeks voor Digital Agencies eXperience Lab

Nieuwe reeks voor Digital Agencies eXperience Lab

10 september 2021

Hoe pak jij het loonbeleid in je bedrijf aan? Welke rol spelen evaluaties? Hoe ga je van buikgevoel naar structuur? Dat was het topic van de september-sessie van het Digital Agencies eXperience Lab. Vanaf oktober start een nieuwe reeks sessies op en kunnen leden zich aanmelden.

Op regelmatige basis komen een 10-tal managers van digital agencies en studio's samen om over specifieke topics ervaringen en kennis uit te wisselen. Door de openheid van de deelnemers levert dit waardevolle inzichten op over onderwerpen die je anders niet zomaar kan aankaarten met sectorgenoten. 

Hoe verloopt een eXperience Lab?

Neem nu het onderwerp over het loonbeleid dat in september 2021 op de agenda stond:

stroomschema

Eén van de deelnemers stelt hun aanpak voor: hoe evoleerden ze van een buikgevoel-loonbeleid naar een transparante, motiverende en gestructeerde aanpak? Hoe ziet die aanpak er uit? Hoe verlopen de evaluaties en loonbesprekingen nu? Welke benchmarks worden er gebruikt?

XL_overleg_07092021

De overige deelnemers pikken in en delen hun aanpak. Concrete tips die voor hun bedrijf goed of helemaal niet werken komen aan bod.

Welke uitdagingen ziet men en heeft iemand uit de groep hier reeds een oplossing voor ontwikkeld?

XL_presentatie_070921

Een externe spreker uit een andere sector licht hun innovatieve aanpak toe. Via een duidelijke invulling van de kennis- en competentieniveau's in combinatie met de loonvoorwaarden die fiscaal geoptimaliseerd zijn, komt men tot een stimulerend loonbeleid gebaseerd op prestaties, ambitie, samenwerking en mentorship.

XL_netwerking_070921

Napraten doen we met een glas op het terras. Ook hier komen interessante onderwerpen aan bod die soms aanleiding geven tot een nieuwe sessie.

Het concept

Het zijn de deelnemers die de onderwerpen bepalen. Het kan gaan om business development, project management, groei en innovatie, talent, strategie,... Samen bekijken we hoe we het topic tackelen.

Bij voorkeur houden we een echte meeting bij één van de leden (hierboven waren we te gast bij de nieuwe en superleuke vergaderlocatie van Are Agency in Rumst: 5to9event.space), maar in de corona-tijd hielden we het ritme aan via online meetings).

Sommige eXperience Labs focussen zich op het uitwisselen van kennis en ervaring binnen de groep, andere eXperience Labs ontwikkelen projecten gericht op het delen van kennis met de ganse digitale sector.

Elke reeks bestaat uit een 6-tal sessies. Je schrijft je in voor de ganse reeks. Een éénmalige betaling (met toepassing van de KMO-Portefeuille) dekt de kosten voor de ganse reeks.

Het Digital Agencies eXperience Lab

"In feite zijn er drie groepen Digital Agencies eXperience Labs. We delen de groepen immers in op basis van het aantal medewerkers die de bedrijven tewerkstellen, aldus Patrick Marck, directeur van FeWeb. "We merken dat de uitdagingen van onze digitale ondernemers verschillen naargelang de grootte van het bedrijf. Voor sommige onderwerpen houden we gezamenlijke sessies."

In september stellen we de groepen opnieuw samen en lanceren we een nieuwe reeks van Digital Agencies eXperience Labs. Leden kunnen dus nu intekenen op de nieuwe reeks.

Andere eXperience Labs?

We bouwen verder door ook voor freelancers en éénmansbedrijven een eXperience Lab op te zetten. Daarnaast starten we ook eXperience Labs rond specifieke topics. Zo gaat in oktober het Hosting&Cloud eXperience Lab van start. Andere topics zoals SaaS, LowCode, Strategy, etc staan op de agenda. 

Interesse?

Contacteer Patrick Marck van FeWeb: patrick@feweb.be 

Tags:

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten