Over Overleg over de nieuwe Influencer Marketing Guidelines

Overleg over de nieuwe Influencer Marketing Guidelines

De Influencer Marketing Guidelines van het Communicatiecentrum en FeWeb helpen social influencers en content creators met de juiste meldingen bij een post. Volgens de wet moet immers elke reclame duidelijk te herkennen zijn. Welke hastags en andere vermeldingen in welk type van posts en op welke manier moeten opgenomen zijn, dat leggen deze Guidelines precies uit.

Zorgen deze Guidelines er voor dat commerciële posts duidelijk herkenbaar zijn voor de volgers? Welke feedback halen we uit de klachten bij de JEP? Zijn de regels eenvoudig genoeg voor een brede toepassing?

Na 3 jaar Influencer Marketing Guidelines evalueren de Minister van Consumentenzaken en de sector de aanbevelingen. Het Communicatiecentrum (die met de JEP de klachten behandelt) en FeWeb werkten een nieuw voorstel uit. Dat voorstel leggen we nu voor aan de influencers, content creators, social media agencies, content agencies en digital agencies.

Ben je influencer of content creator? Werk je als agency met influencers?
Doe dan mee aan dit online overleg en geef je mening!   

Tijdens dit online overleg leggen we het voorstel van nieuwe aanbevelingen aan je voor en krijg je de mogelijkheid om je feedback te geven.

Jouw feedback gebruiken we om de definitieve versie van de aanbevelingen uit te werken.

Alvast bedankt voor je deelname!

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Wist je dat je al vanaf € 75 lid kan worden van FeWeb?

Als lid neem je gratis deel aan deze MeetUp en geniet je van alle ledenvoordelen.

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten