Medishop, dé partner voor jouw gezondheid | PHPro

Bo Verheyden avatar
04/12/2020 14:28 in Digital Champs Cases

Medishop, dé partner voor jouw gezondheid | PHPro

De Socialistische Mutualiteit Brabant ambieert een kwaliteitsvolle gezondheidszorg die toegankelijk is voor iedereen. Het ziekenfonds stelt een reeks (medische en adviserende) diensten ter beschikking die je steeds kan contacteren voor raad en informatie. Daarnaast bieden ze ook thuiszorg en hulp aan.

Medishop is een uitbreiding op het aanbod waar je medisch materiaal kan lenen of kopen. Zowel leden als niet-leden kunnen bij Medishop terecht voor verschillende hulpmiddelen zoals bijvoorbeeld fitnesstoestellen, baby verzorgingsproducten, gespecialiseerde woningaanpassingen, bandagisterie en nog veel meer. 

Bij een grote organisatie hoort uiteraard ook een goedwerkende webshop. Benieuwd hoe PHPro hen hierbij geholpen heeft?

Missie

Medishop wil (para)medisch materiaal zo toegankelijk mogelijk maken voor iedereen. Zowel voor leden als niet-leden zou het lenen, huren of kopen van het assortiment mogelijk moeten zijn.

Uitdagingen

De grootste uitdaging voor Medishop was de verbinding leggen tussen hun eigen mainframe en het Magento e-commerceplatform. Met deze verbinding kunnen leden van de Socialistische Mutualiteit bij het afrekenen meteen hun korting en/of tussenkomst krijgen.

Proces

De vernieuwde webshop zorgde voor een heuse digitale transformatie. Vanuit PHPro hebben we daarom besloten om de eerste fase simpel te houden volgens het KISS- en MVP-principe. 

KISS (Keep it simple, stupid) staat dus voor eenvoud en MVP (Minimal Viable Product) gaat over het bouwen van een eenvoudige maar goed functionerende versie die meteen een meerwaarde oplevert. Het zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk live kan gaan en acties kan beginnen meten. We verzamelen data en feedback om zo de bezoekers en leden op de website beter te leren kennen. Met deze informatie gaan we verder aan de slag om verder te optimaliseren.

"De samenwerking met PHPro is goed verlopen. Er is/was voldoende aandacht voor training zodat we zelfstandig heel wat zaken kunnen aanpassen zonder telkens op hen beroep te moeten doen. Er werd geopteerd om in verschillende fases te werken en in een eerste fase vooral aandacht te besteden aan de zaken die belangrijk waren om de webshop te kunnen opstarten. Intussen zijn we een zestal maanden bezig en pakken we stap voor stap verschillende verbeterpunten aan met aandacht voor de ervaring van de klanten en die van de medewerkers." - Sofie De Dobbeleer, Algemeen Coördinator bij Medishop

Resultaten

Medishop heeft een ruim assortiment dat vóór het traject niet volledig zichtbaar was voor leden en niet-leden. Door de producten online aan te bieden kan iedereen meteen het juiste product vinden en bestellen op de handige webshop. Dat is niet alleen handig voor klanten, maar ook voor de eigen medewerkers.

Zo kan, bijvoorbeeld, een ergotherapeut die aan huis advies verleent meteen tonen wat de klant nodig heeft. Hij of zijn kan voor de specifieke woonaanpassingen die bij de patiënt passen, meteen producten tonen en aanbieden. Dit is zowel voor de eindklant als voor de hulpverlener eenvoudiger en helderder.

0 réactions

Back to search results
Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Fermer