À propos de l’événement Workshop Verbindend en assertief communiceren

Workshop Verbindend en assertief communiceren

Workshop: Verbindend en assertief communiceren

Op een respectvolle manier uitspreken wat er in je omgaat, is een van de belangrijkste aspecten in samenwerking. Communicatie blijft de sleutel tot succesvol samenwerken. Wat houdt ons tegen om de andere te laten weten wat we aangenaam of onaangenaam vinden aan het gedrag en hoe kan de ander ons helpen om onze behoefte te vervullen?

Doelstelling workshop

Medewerkers kunnen op een respectvolle manier praten, (moeilijke) boodschappen overbrengen én luisteren. Verbindende Communicatie kan in een zakelijke context een absolute meerwaarde betekenen doordat ze theorie, bewustwording en vaardigheden aanreikt waarmee deelnemers een taal creëren die effectief is op de werkvloer. Vaardigheden verworven tijdens de opleiding kunnen ingezet worden in domeinen als samenwerken, klantgerichtheid en leidinggeven. 

Wat leer je in tijdens de workshop? 

  • Boodschappen op een krachtige en efficiënte manier brengen zodat anderen kunnen horen wat je te zeggen hebt én zin hebben om rekening te houden met je boodschap;
  • De nodige vaardigheden om effectief én respectvol te communiceren in lastige situaties;
  • Duidelijk zijn over je eigen grenzen op een manier die hoorbaar is voor anderen;
  • Omgaan met je eigen emoties en met de emotie van de andere;
  • Op een constructieve manier omgaan met kritiek en oordelen van anderen;
  • Empathisch luisteren zodat mensen zich echt begrepen voelen;
  • Nee zeggen en omgaan met de nee van de andere;
  • Uitdrukken van waardering en dankbaarheid.

Resultaten na de training

  • Medewerkers communiceren duidelijk en respectvol met elkaar;
  • Medewerkers zijn zich bewust van hun behoeften om hun werk efficiënt en met plezier te vervullen en ze kunnen die ook communiceren;
  • Medewerkers kunnen omgaan met reacties of gedrag van collega’s of klanten dat ze niet zo fijn vinden;
  • Medewerkers ervaren zelfvertrouwen in het samenwerken en communiceren met collega’s, klanten en leidinggevenden;
  • Medewerkers leren echt luisteren naar elkaar: beide partijen voelen zich begrepen;
  • Medewerkers drukken waardering en dankbaarheid uit op een manier die de andere kan horen.

Praktisch

De opleiding gaat door op donderdag 15 juni van 9u tot 17u bij mediarte (Landsroemlaan 20, 1083 Brussel). 

Prijs

De kostprijs van de opleiding bedraagt 350 euro. Deze prijs is inclusief trainingsmateriaal en hands-out. Drank en lunch worden gratis aangeboden. Deze opleiding komt in aanmerking voor de kmo-portefeuille. Meer info over de kmo-portefeuille hier.

Korting

Als lid van FeWeb geniet je van 20% korting op de deelnameprijs. 

>> Schrijf je hier in

Deze opleiding past in het engagement dat FeWeb en de digitale & audiovisuele sector nemen m.b.t. het actieplan tegen grensoverschrijdend gedrag.

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Fermer