À propos de l’événement Hoe organiseer je Google Design Sprint 2.0?

Hoe organiseer je Google Design Sprint 2.0?

Hoe organiseer je Google Design Sprint 2.0?

In deze dagopleiding leer je aan de hand van een voorbeeld stap-voor-stap de verschillende aspecten van een design sprint. We nemen je door de 4 dagen waaruit de Design Sprint 2.0 is opgebouwd en laten je zien welke artefacten er iedere dag worden gemaakt om uiteindelijk tot een gevalideerde oplossing te komen. Meestal volgt er nog een iteratiesprint van 4 dagen waarbij de oplossing wordt bijgestuurd en nogmaals gevalideerd.

Programma:

Tijdens deze dagopleiding doorlopen we de 4 dagen waaruit de Design Sprint 2.0 is opgebouwd:

  • Dag 1: De uitdaging duidelijk maken, brainstormen en schetsen maken
  • Dag 2: De oplossing kiezen waarmee het ganse design team verder wil en een duidelijk storyboard maken
  • Dag 3: Het bouwen van een interactief prototype gebaseerd op het storyboard
  • Dag 4: Het uiteindelijk testen van het prototype met 5 gebruikers

Iteratiesprint: Verder verbeteren en tweaken van het prototype en opnieuw testen met gebruikers. Tijdens de eerste week proberen we immers de richting te vinden waarin de oplossing zou moeten gaan. En tijdens de iteratiesprint gaan we het concept verder uitwerken aan de hand van de resultaten van de gebruikerstesten.

Voor wie?

  • Product managers / product owners
  • User experience designers
  • Engineers and testers
  • Scrum masters, agile coaches, and project managers
  • Team leaders

Docent

Jan Moons is freelance user researcher en coach. Co-founder van UXpro, een online dienst voor het uitvoeren van remote unmoderated usability testen. Meer dan 20 jaar ervaring in het user experience domein met focus op gebruikers- / usability testen.

Praktisch

Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.

Korting

Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.

Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en/of van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Deze opleiding is een samenwerking van FeWeb en 2Mpact. (2Mpact beschikt over de KMO-portefeuille-erkenning (nr. DV.O207084) voor het organiseren van opleidingen van organisaties).

S'inscrire

Vous pouvez toujours vous inscrire !

Oui, je veux m'inscrire Non, je ne pourrai pas participer

Prices

Ticket type Prix
FeWeb Member € 350,00
FeWeb Fan € 525,00
Non Member € 600,00

Word gratis FeWeb Fan of word FeWeb Member

Opleidingspremies

Mediarte / PC 227

FeWeb vertegenwoordigt de digitale sector in het paritair comité voor de audiovisuele media (PC 227 met als opleidingsfonds Mediarte). Alle bedrijven aangesloten bij dit PC genieten van de FeWeb Fan deelnameprijs.

Deze opleiding wordt georganiseerd door 2Mpact voor FeWeb vzw. Voor deze opleiding kan u gebruik maken tot 30% subsidie op de deelnameprijs in functie van uw specifieke bedrijfssituatie via de kmo-portefeuille. Op de online registratiemodule van de kmo-portefeuille geeft u de deelnameprijs in. De KMO-portefeuille wordt het best aangevraagd na ontvangst van de factuur. U vindt hier de algemene voorwaarden en privacy policy en meer informatie over de KMO-portefeuille terug.

Organisatie verzorgd door 2Mpact, erkend dienstverlener KMO-portefeuille DV.O207084

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Fermer